Sultan Köftesi Nasıl Yapılır

21:12 Dilek'le Mutfakta 4 Comments


                                                             
                                                                                            Sultan Köftesi                


Dayanamadım yine bir tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Aslında bu tarif Urfa yöresine ait ama benim ve ailemin damak tadına çok uygun olduğu için çok yapardım.Uzun zaman oldu yapmadım ve baya özlemişiz. Çünkü kocaman borcam dolu köfteler bitti.
Malzemeler:
hamuru için:
3 su bardağı köftelik bulgur
3 çorba kaşığı un
2 adet yumurta
tuz ve karabiber
sosu için:
3 adet domates
6 adet sarımsak
1 adet soğan
1 çorba kaşığı biber salçası
2 çorba kaşığı zeytinyağı
tuz , karabiber
pul biber
bir miktar maydanoz
kızartmak için sıvı yağ
Yapılışı:
köftenin hamuru için büyük bir kaseye bulgurumuzu koyuyoruz ve üzerini örtecek kadar kaynar su ekleyip kasenin üzerini kapağıyla kapatıyoruz. 15 dk. bekledikten sonra kapağını açıp biraz daha soğumasını bekliyoruz. Daha sonra içine un ve yumurtaları koyuyoruz. Biraz da tuz ve karabiber ilave ettikten sonra iyice yoğuruyoruz.Yoğurma işlemi bittikten sonra cevizden biraz daha küçük parçalar koparıp avucumuzda yuvarlıyoruz.Arada elimizi içi su dolu kasenin içine sokup ıslatıyoruz.( elimizin yapışmaması için )

Sultan Köftesi
 Köfteleri yuvarladıktan sonra bol kızgın sıvı yağda iyice kızartıyoruz.
Sultan Köftesi
Delikli kepçe yardımıyla servis yapacağımız büyük bir borcama diziyoruz.
Sosun Yapılışı:
Domatesleri iyice yıkayıp rendeliyoruz Aynı şekilde soğan ve sarımsakları da rendeledikten sonra hepsini bir pişirme tavasına alıyoruz Ocağın altını yakıp pişmesini bekliyoruz. Bu arada içine bir kaşık biber salçasını, tuzunu ve karabiberini de eklemeyi unutmuyoruz.Piştikten sonra biraz zeytinyağı ve bir miktar maydanoz ilave edip karıştırıyoruz.
Sultan Köftesi
Sosumuz da hazır ve bu güzel sosu köftelerin üzerine eşit bir şekilde yayarak harika bir görünüm elde ediyoruz.Sıra geldi yemeye...Herkese afiyet olsun efendim.Kızlarım ve damadım bayıldılar doğrusu..
Sultan Köftesi
  
                Sultan Köftesi                           
                                                                                       
                                                                                                               
                                                             
                                                                                            Sultan Köftesi                   

Sevgiler Afiyet olsun                                                                                       
Dilek'le Mutfakta                                    

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. ohh miss karnım acıktı şimdi de

    YanıtlaSil
  2. dilek, çok güzel görünüyor, daha önce bir kaç defa yedim ama yapmadım, senin tarifine bakıp yapacağım haftasonu, yakın takipçinim bundan sonra :)

    YanıtlaSil