Boşnak Böreği Tarifi

21:55 Dilek'le Mutfakta 10 Comments

Boşnak Böreği Tarifi
Börek yapmam için yapılan ısrarlardan dolayı bugünlerde çok yoruldum, çünkü kolum ağrıyor efendim. Ben boşnak değilim ama boşnaklara gelin gidince mecburen öğrendik. Adına çarşaf böreği de derler. Çok güzel oluyor gerçekten ama yapmasını becermek lazım. Ben pek güzel yapamam, bazen denk düşer, güzel olur. Bu da güzel çıkanlardan emin olun. Boşnak böreği çok tanıdık benim soframda...

Malzemeler:
1 kilo un
tuz ve su
1 su bardağı sıvı yağ
içi için:
3 adet patates
200 gr. kıyma
1 adet soğan
3 yemek kaşığı sıvıyağ ya da tereyağı
tuz, karabiber, pul biber
maydanoz
Yapılışı:
Öncelikle hamuru yoğurma kabına unu eleyin. tuzunu atın, ben göz kararı atıyorum. Azar azar su ekleyip yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. Hamuru biraz dinlendirirseniz iyi olur. 
Diğer tarafta soğanı incecik doğrayın ve yağ koyduğunuz bir tavada hafifçe kavurun. Kıymayı da ekleyip kavurun, ama çok değil.  Daha sonra kabuklarını soyduğunuz patatesleri rendeleyin ve  tavaya ekleyin. Tuzunu ve baharatlarını, doğranmış maydanozu da ekleyip karıştırın. Patatesli içimiz soğurken siz bir yandan hamuru açmaya başlayın. Hamuru orta boy bir elma büyüklüğünde bezelere ayırın. Her bir bezeyi yemek tabağı büyüklüğünde açın ve üstlerini sıvı yağla yağlayın, üst üste koyup 15 dk. bekletin. Şimdi geldik en zor kısmına. Açılan ve yağlanan yufkamızı elinize alın ve tezgahın üstüne yayın. Uçlarından tutup yanlara doğru çekiştirin. Yufka yağın yardımıyla açılacaktır. Açabildiğiniz kadar açın, her tarafından tutup çekin. İyice açılan yufkanın baş kısmına patatesli içten  uzunlamasına koyun ve elinizin yardımıyla rulo yapın.


Boşnak Böreği Tarifi

Boşnak Böreği Tarifi


 Aslında biz bunu çarşafa koyar, onun üzerinde yapardık ve çarşafı iki kişi karşılıklı tutup sirkelerdik ve börek kendiliğinden yuvarlanırdı. Ama ben tek başına olduğum için daha küçük bezeler yapıp, kendim açıyorum. Sarılan ruloları tepsiye gül gibi sarıp dizin. Her bezeyi böyle yaptıktan sonra böreğin üzerine bir miktar daha yağ sürüp, 200 derece ısıdaki fırına verin. Yaklaşık bir saat altı üstü kızarana kadar pişirin. Piştikten sonra üzerine elinizle bir miktar su serpin ve temiz bir bezle üstünü örtüp bekletin. Böreğimiz hazırdır efendim, herkese afiyet olsun.

Boşnak Böreği Tarifi


                                       SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                                    DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

10 yorum:

  1. cok güzeldi cok dilek abla tadı tamagımda hala

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canımm çok güzel görünüyor bizde de her perşembe pişer :)) kaymak koyunca harika oluyor tavsiye ederimm :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler arkadaşlar..kaymaklısınıda denemeli ama kalorisi çoğalır diye korkarım yaa

    YanıtlaSil
  4. Tesadüf gece geldim gördüm bloğunu canım benim bu böreği aynısını arnavut arkadaşım yapardı nefis olur ellerine sağlık olsun .

    YanıtlaSil
  5. teşşkrler Macide hanımcım...çok yapılır bu börek bizim evde..kızlar seviyor

    YanıtlaSil
  6. hiç mütevazi olamıyacağım böreğimiz pek bi güzel olur:))) ellerine sğlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BOŞNAKSINIZ GALİBA SEVDA HANIM..YANİ OLMAYIN ELBET ÇÜNKÜ NEFİSSS..TEŞKRLER

      Sil
  7. Boşnak böreği muazzam olur ben de hiç yapmadım ama çok güzel yapan ellerden yedim..Tadına doyulmaz bir lezzet..Ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu'cum, ben Boşnak bir eeşle eveliydim ve mecburen öğrendim börek yapmayı..:) İlk zamanlar onlar gibi incecik yapamıyordum..bir kaç püf noktasını öğrendikten sonra çok kolay..yapmaktan gına gelmişti..:) Fakat cidden has Boşnaklar şahane yapıyorlar...benden de sevgi ve selamlar sana..

      Sil
  8. ellerine sağlık Dilek ablacımm harika görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil