Kırmızı Pancar Çorbası

21:40 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

21-04-2014

Kırmızı Pancar Çorbası
Çorba yapmakta üstüme yoktur desem şımarıklık yapmış olur muyum..Çorba üretmek de bir maharet ve ben bu huyumu seviyorum. Korkmayın bu sefer artan bir malzeme yok içinde..
Bu akşam misafirim var ve kendisi şeker hastası diabet-2. Yemek seçer, etsever, sebze sevmez yapsam da yemez..Şiir gibi oldu..Ama kıs kıs güldüm ona bu çorbayı yediriken. Bak dedim şekerin düşecek, çok faydalı bir çorba..hem içinde et suyu da var, et yemiş gibi olursun..diye diye zoraki bir kaşık aldırdım..Aman da aman o da ne..bir çırpı da bitirdi çorbayı ve bir kase daha istedi. Çok mutlu oldum tabi beğendiğine, çünkü gerçekten bu çorba çok değerli vitamin ve minerallerle dolu. 

Ben de iki gündür diyet yapıyorum, sebze ağırlıklı beslenmeye çalışıyorum. Lahana salatamı bu akşamda yaptım. Bir de yanında bu çorba enfes oldu..Ama iki dilim tam buğday ekmeği de yedim dayanamayıp..Bir kase  de naneli yoğurtla bu akşamki yeme faslımız bitti, çok şükür doyduk. Allah olmayanlara da versin, sofralarımızdan bereket eksik olmasın. 

Bu arada kızım #seasonsoflove Hürriyet Bumerang Blogger  Etkinliğine katıldı bu akşam. Ben katılamadım ve kıskandım doğrusu..ama onun adına da çok mutlu oldum. Zaten bu işler onun iş alanına giriyor. 

Gelelim çorbamıza..

Malzemeler:

1 adet kırmızı pancar 

2-3 dal brokoli

1 adet patates

1 adet domates

3-4 dal yeşil soğan

1 adet havuç

2 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı tel şehriye

et suyu, tuz

Limon suyu

Yapılışı:

Sebzeleri ayıklayıp yıkayın ve incecik doğrayın ya da rende yapın. Bir tencereye koyup yumuşayana kadar pişirin.

Kırmızı Pancar Çorbası
Sebzeler pişince hepsini blenderdan geçirin ve içine sulandırdığınız unu ekleyip ocağa alın. Karıştırarak kaynamasını bekleyin. Bu arada ben buzluğumdana kendi yaptığım et suyunu da ilave ettim ve hiç yağ koymadım. Siz isterseniz yağ ekleyebilirsiniz ya da et suyu tabletinden faydalanabilirsiniz. Kaynamaya başlayınca şehriyeleri atın ve 10 dk daha pişirip ocaktan alın. Tuzu eklemeyi unutmayın. Çorba servise hazır ve afiyetle yenmeyi bekliyor. Dilerseniz üzerine nane, pul biber, karabiber serpebilirsiniz. Servis yaparken limon suyu dökün.

Herkese favorim olan bu çorbayı tavsiye ediyorum. Bir not daha:  Un yerine mısır unu da koyabilirsiniz. 

Afiyet Olsun

Kırmızı Pancar Çorbası

Kırmızı Pancar Çorbası
Kırmızı Pancar Çorbası

Kırmızı Pancar Çorbası


Kırmızı Pancar Çorbası
                                   Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                           Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: