Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli

19:35 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

24-05-2014


Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli
Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli

Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli
Yediğinizde ağzınızda ferahlatıcı bir etki bırakan tropikal bir meyve olan yeni dünya ya da diğer adıyla malta eriği ülkemizde bolca yetişiyor. Ben hamileyken en çok erikle yeni dünya meyvesine aş ererdim. Sanırım hala aş eriyorum..)
Gaziantep'te bu meyve hakkında bir söylenti vardır. Güya zenginler bu meyveyi içindeki çekirdekleri ağır bastığından almazlarmış, yemezlermiş.Yani çekirdeğine para vermemek için satın almazlarmış.Bu da çok ilginç geldi bana. Çin ve Japonya'nın tropik bölgelerinde daha sonra Amerika'nın Florida ve Kaliforniya eyaletlerinde yetişmesine rağmen Akdeniz bölgesinde de yetiştiğini biliyoruz. A vitamini yönünden bir hayli zengin bir meyve. Ayrıca lifli olmasından dolayı sindirim sistemine de çok iyi geldiği biliniyor. İçeriğindeki antioksidan etkilere sahip flavonoidler ise klp hastalıklardan korur ve kansere karşı bir kalkan görevi yapar. Bunun yanında antioksidan etkileri artıran malik asit ve B grubu vitaminler yönünden de bir hayli zengin. A, C, Niasin, B6, Folik asit vitaminleri ve kalsiyum, potasyum, fosfor, magnezyum, demir, çinko, selenyum barındırıyor.   Bu bilgilerden sonra bu değerli meyveyi zamanı geldi ve bol bol tüketelim.

Araştırırken zeytinyağlı yemeğini bile yapan olduğunu gördüm. Acaba tadı nasıl olur, çok merak ettim. Ben reçelini ve muhallebisini yaptım. 

Malzemeler:

1 kilo malta eriği

1 kilo toz şeker

yarım limon suyu

2 su bardağı su

Yapılışı:

Erikleri güzelce yıkayın. Kabuklarını incecik soyun ve içlerindeki iri çekirdekleri çıkarın. Zarlı kısımlarını da kazıyıp ikiye bölün, kararmamaları için limonlu suya atın.


Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli


Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli

Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli


Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli

 Hepsini bu şekilde yaptıktan sonra limonlu suyu dökün ve erikleri pişirme tenceresine alın. Üzerine iki bardak su ve şekerin tamamını ekleyip pişirmeye bırakın. Erikler çabucak yumuşuyor. Pişerken üzerindeki köpükleri delikli kepçeyle alın. Reçelin kıvamı gelince limon suyu ekleyin ve bir taşım daha kaynatın. Kısık ateşte pişirmenizde yarar var. Eğer suyu az gelirse bir çay bardağı su ekleyebilirsiniz. Reçel piştikten sonra cam bir kavanoza koyup ağzını streçleyin ve kapağını örtün. Kahvaltı sofranızda size çok değişik bir reçel tarifi verdim, mutlaka deneyin. Malta erikleri bitmeden bol bol yemeyi de ihmal etmeyin. Herkese afiyet olsun. Sevgiyle Kalın Lütfen..

Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli

Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli

Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli

Malta Eriği ( Yeni Dünya ) Reçeli
                             Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                     Dilek'le Mutfakta


BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Ben de kaç gündür yapacaktım reçelini :) Ama kızım yedi erikleri kaldı artık..Ellerine sağlık, afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh iyi yapmış kızımız, afiyet olsun ona..belik vardır yine pazarlarda..bende bulursam biraz daha alıcam..çok isteyen oldu reçelden..teşşkrler canım, kocaman sevgiler

      Sil