Malta ( yeni Dünya ) Erikli Muhallebi

22:33 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

24-05-2014

Malta Erikli Muhallebi
Malta Erikli Muhallebi
Malta eriğinin reçeli oluyorsa muhallebisi de olur. Doğrusunu isterseniz ilk defa yaptım. Aslında pepeçurada kullandığımız üzüm yerine malta eriği de kullanabiliriz. Ben orjinal muhallebi tarifimle malta eriklerini pişirip ezdim ve sütle muhallebisini yaptım. Çok da güzel oldu. Yemesi mayhoş ve ferahlık veren harika bir tatlı oldu. Sizlerinde yapmanızı öneririm arkadaşlar..Pişman olmayacaksınız.


Malzemeler:

yarım kilo malta eriği

yarım limon suyu

1 su bardağı toz şeker

1 kilo süt

3 yemek kaşığı pirinç unu

2 yemek kaşığı mısır nişastası

1 paket vanilya

Süslemek için :

Hindistan cevizi

Ceviz

Nane yaprakları

Yapılışı:

Malta eriklerini yıkayın ve kabuklarını soyun. İçlerindeki çekirdekleri ve zarları ayıklayıp limonlu suya atın. Daha sonra erikleri süzün ve bir bardak limonlu suda haşlayın. Haşlandıktan sonra robottan geçirin. 

Sütü, şekeri, pirinç unu, mısır nişastası ve vanilyayı bir tencereye koyun ve kaynayana kadar karıştırın. Kaynadıktan sonra robottan geçirdiğiniz erikleri ekleyip 5 dakika daha pişirip ocağın altını kapatın. Muhallebiyi cam kaselere ya da büyük kup bardaklara paylaştırın. Ben muhallebiyi kaselere koymadan önce en altına dünden kalan revani parçalarından koydum ve üzerine muhallebiyi döktüm. Aman Allahım...böyle harika oldu..)

Üzerlerini hindistan cevizi ve cevizle, nane yapraklarıyla süsleyip servis yapın. Herkese afiyet olsun.

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

Malta Erikli Muhallebi

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Çok lezzetli görünüyor…Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba..) Yorum için teşşkr ederim Selda hanım..benden de kocaman sevgiler geldi size..

      Sil