Acı Biber Reçeli

02:16 Dilek'le Mutfakta 7 Comments

Acı Biber Reçeli
Acı biberden de reçel mi olur diyenleri duyar gibiyim. Evet efendim bal gibi de oluyor, mis gibi de oluyor. Gerçekten fazla acı yiyemeyen ben bu reçele bayıldım. Geçen yıl yaptığım reçelin tarifini sitemde paylaşmak istiyorum. Sabahları kahvaltıda yemeye bayılıyorum ben. Ekmeğin üzerine ohh miss..Hem acı hem tatlı..şahanee
Bu reçel, kahvaltının dışında et ve balık yemeklerinin yanında sos olarak da harika olur, bir deneyin. Uzak doğu mutfağında bu sosu çok kullanılırlar. Acıyı seviyorsanız bu reçel tam size göre..sevmiyorsanız bile acı biberi çok az koyabilirsiniz ya da hiç koymayabilirsiniz, size kalmış.
Acı Biber Reçeli

Acı Biber Reçeli

Acı Biber Reçeli

Malzemeler:
2 kilo etli kırmızı kapya biber
1/2 kilo acı kırmızı biber
1.5 kilo toz şeker
3-4 adet karanfil
3-4 adet kakule
1 adet büyükçe limon suyu
3 su bardağı su
Yapılışı:
Biberlerin çekirdeklerini çıkartıp güzelce yıkayın. Çekirdekleri ne kadar yıkasanız da reçele bir miktar girebiliyor, bu sorun değil. Suları süzülen biberleri minik minik doğrayıp pişirme tenceresine koyun.
Acı Biber Reçeli

Acı Biber Reçeli
Üzerine toz şekeri döküp bir kaç saat bekletin. Daha sonra su ilave edip pişirmeye koyun. Karanfil ve kakuleyi de koyup orta ateşte kaynatın. Arada karıştırıp köpüğünü alın. Kaynamaya başlayınca altını kısıp 15-20 dakika kaynatın. Reeçel kıvamına gelince limonunu verip beş dakika daha kaynatıp ocaktan alın. Misler gibi kıpkırmızı harika bir reçel sofralarınızda yerini alsın. Sıcak iken kavanozlara koyup kapakla sıkıca kapatın. Bu arada kavanozların ve kapakların mutlaka steril yani mikropsuz olması gerekiyor. Kavanozları ve kapakları mutlaka kaynar suda bir süre kaynatın ve temiz bir bezle silip kurulayın. 
Herkese Afiyet olsun.

Acı Biber Reçeli

Acı Biber Reçeli
                                                                Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

7 yorum:

  1. İlk olarak Ardanın Mutfağında gördüm acı biber reçelini çok şaşırdım...şimdi sizin reçeli ve tarifi de görünce aaa demekki oluyormuş dedim çok beğendim,ellerinize sağlık gerçekten reçeller kraliçesi olmuşsunuz,tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin hanım, öncelikle güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. İnsan bir şeyi çok severek yaparsa gerçekten ilmini alıyor ve güzel oluyor. Tabi arada aksaklıklar filen oluyor ama gerçekten şimdi ben her şeyin reçelini yapabilirim diyorum. Acı biber reçeli ise olağanüstü güzel, biberin kokusunu hissederek hem acı hem tatlı..nefis bişey..sevgileriimi yolladım.

      Sil
  2. Acı Biber Reçelini ilk defa duydum. Ben de değişik reçeller yapmayı severim. O yüzden tadını çok merak ettim. En kısa zamanda deneyeceğim. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım değerli yorumun için çok teşekkür ederim ve mutlaka denemeni tavsiye ederim, bayılacaksınız..sevgiler

      Sil
  3. Nefis olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa Birgülcüğüm gelmiş, hoşgelmiş..güzel yorumun için çok teşekkürler canım..gelicem ben de bloğuna ama şu an saat baya geç oldu, yarın mutlaka..

      Sil
  4. Merhaba.Acı biber reçelini yaparken kakuleyi nasıl kullandınız?Yanıtlarsanız çok sevinirim.Kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil